|
Hospitacja diagnozująca na lekcji informatyki w gimnazjum
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 6647 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Przedstawiam arkusz hospitacji diagnozującej oraz konspekt lekcji z informatyki, na której hospitacja ta była przeprowadzona. ARKUSZ HOSPITACJI DIAGNOZUJĄCEJ
Kl. II gimnazjum Przedmiot: informatyka Nauczyciel: Beata Winarska Data hospitacji: Cel hospitacji: Diagnozowanie umiejętności rozwiązywania problemów za pomocą programów użytkowych Temat lekcji: Arkusz kalkulacyjny – obliczenia (2 godz.)
Standard
|
Poziom wymagań
|
Wskaźniki
|
Kryteria sukcesu
|
Bardzo dobre
|
poprawne
|
Niezada- walające
|
Uczeń stosuje odpowiednie terminy i pojęcia (st I.1.b)
|
P
|
Uczeń umie uruchomić arkusz kalkulacyjny
|
|
|
|
P
|
Uczeń określa położenie danej komórki
|
|
|
|
P
|
Uczeń umieszcza dane w komórkach
|
|
|
|
P
|
Uczeń sprawnie porusza się po arkuszu kalkulacyjnym
|
|
|
|
Uczeń stosuje swoją wiedzę do rozwiązywania problemów (st.IV.1.b)
|
PP
|
Uczeń zapisuje swój arkusz na dysku we wskazanym miejscu.
|
|
|
|
PP
|
Uczeń pisze proste formuły obliczeniowe
|
|
|
|
PP
|
Uczeń kopiuje formuły
|
|
|
|
PP
|
Uczeń stosuje funkcje (MAX, MIN, ŚREDNIA) do obliczeń.
|
|
|
|
Konspekt lekcji informatyki w klasie II gimnazjum.
Temat lekcji: Arkusz kalkulacyjny – obliczenia. Czas trwania: 2 X 45 minut Cele ogólne lekcji: Wykorzystanie arkusza kalkulacyjnego do prostych obliczeń .
Cele operacyjne: Uczeń zna: -podstawowe pojęcia związane z arkuszem kalkulacyjnym: arkusz, komórka, komórka aktywna, adres komórki, kolumna, wiersz, pasek formuł, zakładka arkusza, nagłówki wierszy i kolumn -podstawowe operacje w arkuszu kalkulacyjnym: zaznaczanie komórek, bloku, odczytywanie adresów, wpisywanie formuł Uczeń umie: -wprowadzać dane liczbowe i tekstowe -stosować proste obliczenia z wykorzystaniem formuł (SUMA, MAX, MIN i ŚREDNIA (WARTŚR)) -analizować dane umieszczone w tabeli Metody: podająca, problemowa Formy: praca indywidualna Pomoce dydaktyczne: oprogramowanie - Microsoft Excel, Microsoft Works, karty pracy dla uczniów, projektor multimedialny. Przebieg lekcji: 1. Czynności organizacyjne - sprawdzenie obecności, podanie tematu i celów lekcji 2. Przypomnienie wiadomości niezbędnych do lekcji. Przeznaczenie arkusza kalkulacyjnego Rodzaje programów komputerowych stosowanych do obliczeń matematycznych i statystycznych. 3. Uruchomienie arkusza kalkulacyjnego . 4. Wprowadzanie danych do arkusza i dokonywanie prostych obliczeń z zastosowaniem formuł: (Karta pracy 1, Karta pracy 2) 5. Kopiowanie procedur i uzupełnianie tabel, 6. Samoocena pracy-zapisanie danych na dysku.(Karta samooceny)
KARTA SAMOOCENY UMIEJĘTNOŚCI UCZNIA
Zaznacz „X” w odpowiednim miejscu tabeli.
Umiejętności
|
Tak
|
Czasem popełniam błędy
|
Muszę doskonalić
|
1. Znam pojęcie komórki i sposób określania jej miejsca w arkuszu
|
|
|
|
2. Potrafię poruszać się swobodnie po arkuszu kalkulacyjnym
|
|
|
|
3. Potrafię napisać prostą formułę
|
|
|
|
4. Potrafię skopiować formułę na inne komórki
|
|
|
|
5. Umiem zastosować funkcję autosuma,
|
|
|
|
6. Umiem zastosować funkcję MAX, MIN, ŚREDNIA
|
|
|
|
7. Umiem zapisać dokument na wskazanym miejscu na dysku.
|
|
|
| UWAGI: Karty pracy opracowałam na bazie podręcznika „Informatyka 2000” –wyd. Czarny Kruk |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|